2014 Top10 filmje #1

2014. december 30. - Ik4r0s

Az idei év volt az első amikor sokkal aktívabban figyeltem a filmes világot és csak úgy faltam a különféle alkotásokat. Ez azonban már a második évem amikor összeírom az év általam legjobbnak vélt filmjeit. Megjegyezném, hogy rengeteg filmet nem láttam és bizonyára azoknak is lenne helye a listában. 

Próbáltam úgy összeválogatni az idén megjelent filmeket, hogy növekvő sorrendben melyikük adott nekem valamit. Tehát mennyire változtatta meg elképzelésemet, gondolkodásomat. Van olyan, ami egy addig kevésbé szeretett világot kedveltetett meg, van jó pár olyan, amikre remekül illik a "derült égből villámcsapás" jelző. És van olyan is, ami azért került fel, mert egyszerűen annyira jól szórakoztam rajta, mint még addig egyetlen filmen sem.

Borsozoo listája következik:

 10. Amerika kapitány: A tél katonája

Az első részt hatalmas bukásként értem meg. Akkor egy szimpla világháborús sztorit kaptunk, némi szuperhősös beütéssel. Ez azonban kőkemény adrenalin bomba volt. A Kapitánynak pedig szüksége volt egy pörgős akciófilmre, hogy tisztára mossa hírnevét.

9. 12 év rabszolgaság

Itt szembesültem először az emberi kegyetlenség legcsupaszabb és legdurvább megnyilvánulásával. Ehhez még jött a bőrszín miatti diszkrimináció és Zimmer felfrissített zenéje, ami csak nyomokban eredetiséget.

8. Grand Budapest Hotel

Kétszer is foglaltam szállást a hotelbe. Ráadásul ez volt az első film, amit egy héten kétszer néztem meg. Annyira abszurd és mégis vicces, hogy szó szerint sírva nevettem rajta.

7. Hobbit: Az öt sereg csatája   

Aki ismer tudja, hogy Tolkien világa nem tartozik a kedvenceim közé. Azonban ennél a trilógiánál mégis megtört a jég, és a sokak szerint leggyengébbnek vélt rész szerettette meg velem Középföldét. 

6. Doboztrollok

Gyerekfilm remek megvalósítással és komoly mondanivalóval. Csak nézed a szereplőket és azon kapod magad, hogy ők bizony gyurmafigurák, akikhez 1000 meg 1000-szer nyúltak addig, amíg elkészült ez a zseniális film. 

5. X-Men: Az eljövendő múlt napjai

Még az Amerikai Kapitánynál és több akció és egy Doboztollokhoz hasonló mondanivaló. Nem elég, hogy a történet és a karakterek is fantasztikusak, de még a jövő és múlt közötti idősíkváltást is sikerült megoldania Singernek. A zene pedig csak hab a tortán.

4. Mielőtt meghaltam

A film ami az AIDS-ről szól és mégsem nyomja az arcodba a homoszexualitást. Persze megjelenik benne, de épp csak a háttérben tűnik fel. McConaughey és Leto teljesen jogosan kapta meg az Oscart az alakításukért. Ja, igen! Ron Woodroof sírását ajánlom a film elején. Annyira hatásos síró jelenetet még nem láttam férfitől.

3. A nő

Hihetetlen! Zsinórban ez a 4. film a listán ami valami komoly vagy kényes témát dolgoz fel. Spike Jonze eredeti ötlet alapján készült filmje egy keserédes jövőképet tár elénk. A leghihetetlenebb pedig az, hogy a főszereplő egy női hangba szeret bele. 

2. A galaxis őrzői

Ez az a film ami a legpozitívabb értelembe vett derült égből villámcsapás volt az évben a számomra. A zene, a színek, a karakterek. Lélegzetelállítóak! Az igazi ok amiért az ezüst érmet kapja pedig az, hogy egy eddig ismeretlen csapatot tárt elém és egy csapásra meg is szerettette őket.

1. Holtodiglan

Nagyon nem akartam megnézni moziban és mégis ez lett az idei kedvencem. Mikor megjelent annyira felhypeolták, hogy félve ültem be rá. Konkrétan hangosan csodálkoztam a teremben amikor rájöttem a csavarra. Ha csak egy filmet kellene ajánlanom az idei évből akkor ez lenne az. Teljesen más felé tereli a figyelmed és a végén megmutatja az igazi arcát. Ez az a film amit ha egy pár megnéz és utána összeházasodnak, akkor tuti, hogy örök életre szóló boldogságban lesz részük.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://akritizator.blog.hu/api/trackback/id/tr317018057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása