November 19-én elrajtol a Sony következő generációs asztali konzolja, a PlayStation 5, amelynek örömére a japán konzolgyártó ugyanezen a napon stílszerűen egy újabb Pókember-játékkal is megörvendezteti a játékosokat. A nagy sikerű, 2018-ban megjelent PS4 exkluzív Spider-Man kvázi folytatásaként is felfogható Spider-Man: Miles Moralesben az Insomniac Games csapata Peter Parker helyett ezúttal a címszereplő Miles-ra helyezi a hangsúlyt, akinek minden újdonsült képességére, na meg ügyességére szüksége lesz, ha elejét szeretné venni az újabb szupergonosz fenyegetésnek.
A történet az alapjáték eseményei után egy esztendővel veszi fel a fonalat, ahol Miles édesanyja időközben Harlemben lelte meg új otthonukat, miközben az anyuka politikai karrierbe fogott a Roxxon energetikai óriáscég támogatásával, és máris nem kisebb posztra pályázik, minthogy ő legyen a város új polgármestere. Csakhogy a kampány igen hamar sötét fordulatot vesz, amikor az Underground névre keresztelt terroristacsoport, a Tinkerer – magyar vonatkozásban Pléhsuszter, akit a Pókember: Hazatérésben is láthattunk a Keselyű oldalán – vezetésével totális háborút hirdet a vállalat ellen, így Miles-nak nem marad más választása, minthogy belevesse magát az események sűrűjébe.
Ami a játékmenetet illeti, a néhány hete kiadott közel nyolcperces játékmenet-videó alapján, jó alaposan felpimpelték a korábbról már jól ismert harcrendszert. Miles a barátságos és közkedvelt mentorához hasonlóan szintén egy egész hálónyi különböző könnyű és nehéz támadásból válogathat, melyet az Insomniac Games még megbolondított egy-két meglepetéssel. Kezdetnek itt van mindjárt Miles bioelektrikus kisülése, amellyel rövidebb időre akár egy egész tucatnyi rosszfiút is képesek leszünk ártalmatlanná tenni. Az ilyen és ehhez hasonló trükkökre pedig szükségünk is lesz, mivel a Tinkerer által felfegyverzett Underground és vélhetően a későbbiekben szintén az életünkre törő Roxxon vállalat emberei bizony igazi nehézfiúk.
Akárcsak a játék alatt futó vadonatúj grafikus motor, ami next-gen játék révén szinte minden téren kiaknázza majd a PlayStation 5-ben megbújó összes technikai újítást. A fejlesztők elmondása szerint a játékosoknak lehetőségük nyílik majd rá, hogy egy megfelelő kijelző birtokában akár 4K-s felbontásban és kristálytiszta 60FPS-sel hálóhintázzanak végig New York utcáin. De a raytracinget előnyben részesítők számára is adott lesz a lehetőség, hogy az effekteket feljebb tornászva szintén 4K, ám immáron 30FPS-re korlátozott képfrissítéssel vessék bele magukat az ifjú póksrác kalandjaiba.
De nem ez az egyetlen dolog, ami a harcrendszer és a technikai újdonságok mellett a fejlesztőknek eltökélt szándéka volt tovább fejleszteni. Már az előző epizódot sem érhette különösebb panasz a hatalmas akciójelenetekkel megtűzdelt főellenfelekkel vívott harcok miatt, amit elmondásuk szerint úgy gondoltak tovább, hogy azok még simább, pontosabban szólva még „moziszerűbb” élményt nyújtson. Ennek elérésére ezúttal úgy építették fel a pályák bizonyos szakaszait, hogy az lényegében teljesen elmossa filmes átvezetők és a konkrét játékmenet közti váltás közti határt. Eme újdonságot pedig már a játék legelején lehetőségünk lesz megtapasztalni a Rhino elleni kéretlen visszavágó során, amely biztosra veszem, hogy sokak szívét megdobogtatja majd, a Playstation 5-ben rejlő újdonságoknak hála.
Akik azonban valamilyen okból kifolyólag idén még nem tudnak beszerezni egy PlayStation 5 konzolt, azoknak sincsen okuk a szomorkodásra, ugyanis a Spider-Man: Miles Morales a megjelenés napján, vagyis november 19-én a PlayStation 4 tulajdonosok számára is elérhető lesz. Bizonyos megkötésekkel természetesen, így valószínűsíthető, hogy a leköszönő konzolgeneráción játszó felhasználók a kissé öregecske hardver miatt sajnos kénytelenek lesznek lemondani az olyan, a next-gen konzol erejét kihasználó funkciókról, mint a fentebb is említett 4K/60FPS-t megcélzó „performance” mód. Ezen kívül viszont a régebbi hardver tulajdonosai szinte pontosan ugyanazt a tartalmat fogják megkapni, mint amit a next-gen rendszerrel rendelkező szerencsések. Az Insomniac Games ugyanis mindenkit megnyugtatott, hogy senkinek nem kell attól tartania, hogy bizonyos extra kosztümök, netán komplett játékelemek kivágásra kerülnének a mára kissé öregecske, ám még mindig igencsak lenyűgöző teljesítményre képes Playstation 4-es verzióból.
Szeretnénk jobban megismerni olvasóinkat, ezért kérünk Titeket, hogy az alábbi kérdőívre adott válaszaitokkal segítsétek további munkánkat. A kitöltés névtelenül zajlik és mindössze néhány percet vesz igénybe. Köszönjük, hogy időt szánsz rá!