Haldoklik a World of Warcraft!

Gamer percek - 16. World of Warcraft: Battle for Azeroth

2018. október 18. - Afthrast

Már megint... vagy még mindig? Ezt mondogatják már a játékosok évek óta, mégis még mindig több millióan rajonganak érte. Vagy mégsem? A Warlords of Draenor és a Battle for Azeroth között ugyan csak egy kiegészítő különbség van, mégis sokan már most új királyt akarnak a trónra emelni, amikor a legrosszabb kiegészítőről van szó. Nézzük mitől lett az új kiegészítő a játék életének egyik legvitathatóbb eleme!

maxresdefault_16.jpg

Kezdjük ott, hogy nehéz úgy megítélni valami népszerűségét, hogy a fejlesztők már jó pár éve nem adják ki az előfizetői számokat. Régen pofon egyszerű volt megmondani, hogy haldoklik-e a játék, mert 10 millió helyett 11 millió előfizető volt, akkor nem. Ha pedig 8 millió helyett 7 millió lett, akkor pedig már önjelölt közgazdászok jósolgatták a játék végét, tipikusan a rá következő évre. Bár tippelések vannak, és a napokban kiszivárgott adatokat is el lehetett csípni, nehéz bizonyítani a valóságtartalmukat. Így tehát napjainkban más nézőpontokból kell megközelítenünk, hogy milyen életjelei vannak ennek a lassan 14 éves játéknak. A kiegészítőt egyébként egy elég erős és sikeres marketing kampány előzte meg, aminek az eredménye a leggyorsabban, legtöbb példányban eladott kiegészítő címe lett, de sajnos ennek sem örülhetünk előre, mivel a szövetséges fajok elérhetőségéért sokan fél évvel előre megvették a játékot, amit a megjelenés napján a megjelenés napjára hozzáadnak.

Kezdjük azzal, hogy miket ígértek a játékosaiknak a fejlesztők. Ami minden kiegészítővel jön: nagyobb maximum elérhető szint, új területek, új küldetések, új dungeon-ök és raidek - így nevezzük játék közben is, nem akarok senkit behúzni a csőbe, hogy friss játékosként el kezdje kérdezgetni az embereket a várbörtönökről és portyákról - és végül a már két kiegészítő óta megszokott character boost, ebben az esetben azonnali 110-es karakter (120 a max szint). Amint mondtam, ezekre szinte minden kiegészítő alkalmával számítani lehet, úgyhogy nézzük mik a valóban ÚJ tartalmak. Heart of Azeroth és az Azerite felszerelések: ez igazából egy enyhén változtatott formája a Legion-ben megismert Artifact fegyvereknek. Warfront-ok, ahol a két ellentétes frakció foglalhat el ostrom szerűen csatatereket. A már említett szövetséges fajok és végül a szigeti expedíciók (island expeditions), ami a kiegészítő egyik legjobban várt új eleme volt, hiszen nagyban beharangozták, hogy új mesterséges intelligenciát készítettek hozzá, és folyamatosan véletlenszerűen változó területeket és ellenfeleket kell majd felfedeznünk és legyőznünk. Ezen kívül az egyetlen nagy ígéret még az volt, hogy Sylvanas nem lesz Garrosh 2.0, de ez kicsit belsős poén. 

wow_battle_for_azeroth_key_art_0.jpg

Most következik a feketeleves. Sajnos a játék teszt időszakában, amibe be vonnak játékosokat is, annyira arra fókuszáltak, hogy lehetőleg hiba mentes legyen a fejlődési idő - ami a maximum szintű játékidőhöz képest elenyésző -, hogy minden más kicsit félresikerült. A fejlődés borzalmas érzés, mivel fokozatosan gyengébbek leszünk, hiszen elveszítjük az előző kiegészítőben megszerzett, hihetetlenül erős felszerelésünket, és az sem segít a dolgon, hogy rengeteg karakter specializációtól elvettek egy raklap képességet, ami utoljára csak akkor fordult elő, amikor teljesen újradolgozták őket, de most alternatívák nélkül nagyon hiányoznak. A területek átlagosan rendben vannak, hangulatosak, de egy pár órás történet után semmire nincsenek használva. Az új küldetések majdnem semennyire, szinte nevetségesen apró százalékban tükrözik az elvileg kibontakozó háborút a két frakció között. Amikor a bolygóért folyó harcról beszélünk, szerintem sokak nevében mondhatom, nem két darab, relatíve apró sziget uralására gondolunk, amik eddig benne se voltak a játékban. A dungeon-ök és raidek eléggé teszteletleneknek tűnnek, amire mint említettem, sajnos nem adtak elég hangsúlyt és időt a fejlesztők a játékosok számára is nyitott béta fázisban, ráadásul sok embert rákényszerítenek arra, hogy olyan karakterrel játszon, amit kevésbé szeret. A karakter boost helyett már két kiegészítővel ezelőtt rendbe kellett volna szedni a fejlődést, de persze úgy az ajándékon kívül nem kérhetnének el egy-egy boostért 60 eurót, és ez még csak az a tartalom volt, amit minden kiegészítővel megkapunk.Következzenek az "ÚJ" elemek. A Heart of Azeroth, ami a nyaklánc helyet foglalja el, egy nagyon frusztráló módon fejleszthető, habár barátibb egy tárgyat fejleszteni specializációk között, mint az előző kiegészítőben. A fejlesztés nagyon vontatott és nem, amikor végre kiold valamit, akkor se zendül fel az Örömóda. Az Azerite páncélok ritkák és nagyon körülményesek, pont a tökéletes darab kell belőle és egy-egy specializációra is tipikusan másik darabot kell megszerezni, még akkor is, ha kifizetjük az egyre horribilisebb összeget, amit váltáskor elkér a játék. A warfrontok, pontosabban warfront, merthogy csak egy van jelenleg... szóval eléggé kiábrándító. Majdnem havonta van egy hétig és mivel nem skálázódik és nincsenek nehézségi szintjei, havi egy alkalommal van értelme megcsinálni, és habár hangulatos, lenne pár dolog, amin változtatni kéne benne, például azon, hogy az utolsó 10 percben ne egy helyben kelljen várni arra, hogy a számítógép lerombolja a kapukat. A szövetséges fajokat macerás kioldani és még nincs is bent az összes, az expedíciók pedig annak ellenére, hogy közel sem olyan, mint ahogy beharangozták, egész élvezhetőek, csak kár, hogy ami jutalmat adnak, az hasonló értékű, mintha a valóságban a földről felszedett aprókkal szeretnénk megélni. Végezetül pedig Sylvanas nagyon is Garrosh 2.0. Azért, hogy ne legyen ennyire a levegőbe hagyva, a lényeg, hogy már a játék során volt egy fő karakter, akinek a jellemét minden következetesség nélkül, szélsőségesen változtatgatták, csak most a különbség az, hogy a változtatások még szélsőségesebbek és annak ellenére, hogy megígérték, nem ugyanolyan lesz a két karakter, mégis ugyanolyan indokolatlanul cselekszik, illetve a jövőre nézve valószínű, hogy hasonló sorsra is jut. Szóval történetírásból is egy ellenőrzőn keresztbe húzott egyes... pedig az előző kiegészítő után már reménykedtünk. Összefoglalva a legnagyobb probléma talán az, hogy úgy fest, volt egy nagyon fix elképzelésük a fejlesztőknek és ahelyett, hogy a játékosok véleményére adtak volna, inkább a saját akaratukat próbálták, vagy próbálják erőltetni. A legtöbb döntésükre elmondható, hogy legjobb esetben is csak módosító javaslatot voltak hajlandóak elfogadni, ellenkezőt egyáltalán nem, de sajnos módosítót se mindig, pedig az előző kiegészítő vége és az új kiegészítő között nem változott a fejlesztőgárda, ami indokolná, hogy miért történtek/történnek ezek a dolgok.

megjelenesi-datumot-kapott-a-world-of-warcraft-battle-for-azeroth_1.jpg

Erőteljesen kevés pozitívumot sikerült kisajtolni ebből az írásból, de azért szeretném leszögezni, hogy barátokkal továbbra is nagyon is jól el lehet lenni, ha nem folyamatosan azt kell hallgatni, hogy mi nem tetszik nekik. Van még jó pár apróbb tartalom, mint a Warmode, ami egész jóra sikerült, a Community-k, ami az első nap hazavágta a szervereket, de utána hasznos funkció tud lenni és sok szempontból előrelépést jelentett a kiegészítő, többek között a PVP-be is új életet lehelt. Egy szó mint száz, a játék jelenlegi állapotában sok játékos számára kívánni valót hagy maga után és jó pár kihívás áll előtte, hogy visszanyerje a játékosok bizalmát, de nincs dolga semmi leküzdhetetlennel, úgyhogy reméljük a fejlesztők is elkezdenek ismét jobban hallgatni a játékosaikra.

A bejegyzés trackback címe:

https://akritizator.blog.hu/api/trackback/id/tr7014296843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.